luni, 9 noiembrie 2009

cu copilul la experimentat

nu-i usor sa ti se spuna ca faci un experiment cu propriul copil. mai ales ca nimic din ceea ce inseamna sa cresti un si cu un copil nu-i usor. ca sunt multe dubii. chestionari personale. puneri in 10 perspective. pentru ca e cam ca intr-o relatie de amor:)

dar sa vina cineva care isi umfla dintr-o data perii cand aude ca fiica ta de 3 ani si ceva stie despre propriul clitoris si iti spune ca e prea mult si ca vom vedea noi unde se ajunge si cu experimentul asta (adica copilul meu)... e greu de dus si de acceptat.

cu stomacul in razboi (caci n-am digerat nici acum spusele de mai sus) ma gandesc cu amaraciune la toate celelalte amenzi primite in ultimii ani. prieteni care nu mai sunt prieteni, mai ales.

de ce? mai ales pentru ca am spart niste hotare milenare si am indraznit sa-mi creez o viata conforma cu niste principii... mai aiurea. feministe, adica.

si sunt amendata. pentru ca:
- puneam lapte matern la congelator ziua, pentru ca iubitul meu, tatal, sa dea fiicei lui sa bea lapte, noaptea;
- schimbam scutecele cot la cot si faceam totul in doi (si nu sunt iertata chiar si cand zic ca nu era deloc usor si eram obositi si ne certam pe vicii de folosinta!);
- la petreceri inca nu alegem intre grupul baietilor care ciocnesc pahare de vin si cel al fetelor care-si vad de copii sau discuta despre celalalt grup;
- ne iubim si ne respectam si suntem egalitaristi, chiar si dupa atatea greutati impreuna;
- ii spun fiicei mele care are vagin si clitoris, incercand s-o fac sa iasa din false rusini si dintr-o pervertire a informatiei demna de evul mediu;
- ii povestesc ca niciun domeniu nu-i este interzis si o las sa se joace cu masini, papusi, acuarele, mingi;
- nu mi-e teama de perioadele ei erotice de acum si de mai tarziu...

poate sunt o mama usor denaturata. dar cand stiu ca la toate cercetarile sociale importante poporul asta reiese sexist, rasist, xenofob, homofob, dogmatic, atunci imi asum cu seninatate denaturarea.

si vad cum fetita mea nu sesizeaza diferente de culoare a pielii. si este asertiva si hotarata sa-si apere punctele de vedere. si nu vorbeste urat despre tigani sau copiii de tigani. si iubeste animalele. si stie nu doar ca e frumoasa, dar si talentata si inteligenta.

si o vad si o simt ca pe cel mai minunat experiment din viata mea.

Niciun comentariu: