joi, 12 noiembrie 2009

Cui ii e mai teama de feminism?

Ma intreb daca oare oamenii chiar cred despre mine ca sunt lesbiana. Sau frigida. Sau ca am o relatie prea speciala cu parul de picioare ca sa ma pot desparti de el prin epilare. Sau ca nu-mi place sa mi se deschida usa liftului. Sau ca urasc sa primesc un buchet de flori. Sau ca nu pot bea o cafea decat daca mi-o platesc singura. Sau ca pur si simplu ii urasc pe barbati.

In mare cam astea sunt stereoptipiile care circula at large despre feministe, iar eu m-am declarat deja ca atare. Iar acum evident ma intreb daca par macar sa ma apropii de vreuna dintre etichete...

Spun asta pe un fond de revolta la cantitatea de jurnaliste romance care nu stiu cum sa mai faca sa se dezica de, Doamne iarta-ma!, stampila de feminista.

Una spune ca feminismul a furat-o de posibilitatea de a trandavi linistita acasa unde sa-si creasca copiii si sa viseze cu ochii deschisi. Pentru ca asa e in natura ei de femeie. Alteia ii e teama ca va ajunge sa castige bani cat un barbat, dar va pierde la capitolul de sex appeal. Alta acuza guvernarea Boc de... feminism.

Nu stiu, cred ca pana la urma voi scrie si voi publica pe banii mei „Feminismul pe intelesul tuturor”, ca un fel de „Pentru prima oara in fata unui tabel Excel?” sau cum sunau titlurile de la Teora de popularizare a lui Microsoft Office. Sau „Ghidul adevaratelor pericole feministe”. Si o scriu simplu: sunteti feministi daca..., sunteti sexiste daca..., nu sunteti feminista daca bifati urmatoarele casute...

No offence intended, doar ca ma deranjeaza cand oamenii scriu despre ce nu stiu. La mama mea, sa zicem, nu ma deranjeaza ca-mi spune doar mie. La unii prieteni nu ma deranjeaza, ca lucreaza in marketing si nu-i ia nimeni in seama:) Dar faptul de a fi jurnalist(a) iti da nu numai drepturi, dar si obligatii. Unele serioase. De cercetare si informare, de verificare, de autenticitate.

(Caci despre educarea publicului nu mai indraznesc sa spun nimic in Romania zilelor mele, ramane doar una din functiile mass-media pe care le-am invatat la cursul „Mass-media, societate si cultura”.)

Revenind, eu una nu m-as pronunta despre, sa zic, astrologie pentru ca nu stiu exact ce inseamna ca e Mercur retrograd. Sau ca Saturn face conjunctie cu soarele. Tac si ascult, vad daca inteleg si nu zic mai departe. Iar eu nici macar nu public la gazeta!

Niciun comentariu: